Katselet juttuja tunnisteella "design"
10/11/07
Tolomeo Mega -valaisin
Noniin, vastaus arvoitukseen. Kuten eräät teistä jo huomasivat, oli tämänkertaisen laatikko-arvoituksemme oikea vastaus Artemiden Tolomeo Mega, täydellisemmin vielä 42 cm satiinisella varjostimella ja himmentimellä varustettuna. Tämän valaisimen ostamista pohdittiin jo aivan blogimme alkuaikoina ja lopulta nyt hankinta tuli ajankohtaiseksi.
Alkuperäisen suunnitelman vastaisesti valaisin tuli tilattua edelleen Saksasta, mutta hieman vaihtelevan palautteen saattelemana jostain muualta kuin AmbienteDirectistä. Erään tutun suosituksen myötä käänsimme katseemme light11.eu -verkkokaupan suuntaan. Sieltä löytyikin Tolomeo Mega hieman AmbienteDirectiä kalliimmalla, mutta silti noin puoleen hintaan kotiovelle toimitettuna kun verrataan Suomen hintoihin.
Valaisin saapui siis eilen ja tuli yleisvalaisimeksi olohuoneeseen sohvan nurkan taakse kuten kuvasta näkyy. Nyt riittää olohuoneessa valoa kun TuplaKuplakin on siellä.
[Lisäys, 11.11.07, klo 13.33] Toimituksessa kaikki meni juuri niin kuin pitikin, tilaus laitettiin sunnuntaina sisään, tavara lähti tiistaina kohti Suomea ja oli siis perjantaina päivällä perillä. Toimitus tapahtui siis niin kuin luvattiinkin (24h sisällä lähetys ja toimitus UPS Standardilla, joka vie sen 4 päivää UPSin sivujen mukaan). Erityisesti pitää vielä kehua asiakaspalvelua light11:ssä. Kyselin UPSin tracking numeroa sähköpostitse, johon vastaus saapui tunnissa. Koskaan ei ole mistään nettikaupasta reagoitu noin nopeasti. Saatamme käyttää kyseistä kauppaa vielä uudestaankin. Tässä tilauksessa UPSikin onnistui yllättämään. Kuriiri nimittäin soitti (kyllä, ihan puhelimella) jopa 5 minuuttia ennen toimitusta. :P
[pinit]01/11/07
Avaruuspölyt pois
Avaruusasemalla on haaveiltu Dyson-pölynimurista jo pitkään. Ärsyttävästi se on vielä joka ikisessä sisustuslehdessä koko ajan esillä.
Dyson-pölynimureissa pöly irtoaa ilmasta keskipakovoiman avulla ja imuri linkoaa sen suoraan pölysäiliöön, joten ilmavirta ei kulje suodattimen tai pölypussin läpi, jolloin poistoilma on puhdasta ja hajutonta. Dysonin poistoilma on jopa puhtaampaa kuin huoneilma.
Päätähuimaavien teknisten ominaisuuksien lisäksi, imuri näyttää päätähuimaavalta. Pakko saada tuo avaruuspölynimuri!
[pinit]30/10/07
Puppy
Koko lapsuuteni halusin saada oman koiran. Väsytys-tekniikka ei purrut vanhempiini, mutta lopulta isäni kuitenkin lupasi ostaa minulle koiran, mikäli ulkoiluttaisin vuoden naruun sidottua keppiä. En ulkoiluttanut keppikoiraa, enkä siis saanut koskaan oikeaa koiraa. Ja hyvä niin, sillä kiinnostus koiran hoitoon taisi loppua melko pian kun tulin hieman vanhemmaksi. Nyt en ikimaailmassa ottaisi kotiini koiraa, koska ne sotkevat, haisevat, eikä minulla olisi aikaa koiralle, mutta ei siitä sen enempää.
Eero Aarnion luoman Puppy koiran sain syntymäpäivälahjaksi viime kesänä. Se on juuri oikea koira meidän kotiimme. Suloinen, rauhallinen, siisti, eikä vaadi aikaa. Ja mikä parhainta, Puppy on muovin elegantin muotoilun tulos. Se on veistos, lelu ja jakkara.
Nyt pitäisi vain saada sille koiraperhettä lisää. ;)
[pinit]

