Vaaleanpunaista joulua

“Voiko joulu olla vaaleanpunainen? Meidän mielestämme voi: väri sopii hyvin yhteen huurteisen hopean ja hehkuvan valkoisen kanssa.” Kirjoittaa muotiraamattu Gloria. Onneksi siis meidän kotiimmekin saatiin pilkahdus vaaleanpunaista Iittalan Kivi tuikkulyhdyn muodossa. Huh, elämä trendien huipulla jatkuu. :P

[pinit]

Neulontaa harpulla

Heräteostin neulontaharpun viime elokuussa eräänä ihanana päivänä, kun olimme palaamassa Tähtitorninmäeltä piknikiltä. Veuve Clicquotia oli tullut maisteltua päivän aikana puistossa ja pienessä samppanjahiprakassa päädyimme paikalliseen matkamuistomyymälään Taito Shop Helskyyn.

Ihastuin löyhään ja neliömäiseen neulokseen, jota neulontaharpulla saa aikaan, joten se oli aivan pakko ostaa. Toinen ostopäätökseen vaikuttava asia oli, että tiesin heti miten neulontaharpulla neulotaan, vaikka en ollut koskaan aikaisemmin edes nähnyt sellaista.

Neulontaharpulla valmistuu (valmistuisi) kaulahuiveja pikavauhtia lankaa pujottelemalla. Myssyjen neulominenkin onnistuu käyttäen toista neulontatekniikkaa. Neulontaharppu on Sokeva-käsityötä ja se maksoi Taito-Shopissa noin 35 euroa. Jos perinteinen kutominen kyllästyttää niin kannattaa kokeilla neulontaharppua.

[pinit]

Tolomeo Mega -valaisin

Noniin, vastaus arvoitukseen. Kuten eräät teistä jo huomasivat, oli tämänkertaisen laatikko-arvoituksemme oikea vastaus Artemiden Tolomeo Mega, täydellisemmin vielä 42 cm satiinisella varjostimella ja himmentimellä varustettuna. Tämän valaisimen ostamista pohdittiin jo aivan blogimme alkuaikoina ja lopulta nyt hankinta tuli ajankohtaiseksi.

Alkuperäisen suunnitelman vastaisesti valaisin tuli tilattua edelleen Saksasta, mutta hieman vaihtelevan palautteen saattelemana jostain muualta kuin AmbienteDirectistä. Erään tutun suosituksen myötä käänsimme katseemme light11.eu -verkkokaupan suuntaan. Sieltä löytyikin Tolomeo Mega hieman AmbienteDirectiä kalliimmalla, mutta silti noin puoleen hintaan kotiovelle toimitettuna kun verrataan Suomen hintoihin.

Valaisin saapui siis eilen ja tuli yleisvalaisimeksi olohuoneeseen sohvan nurkan taakse kuten kuvasta näkyy. Nyt riittää olohuoneessa valoa kun TuplaKuplakin on siellä.

[Lisäys, 11.11.07, klo 13.33] Toimituksessa kaikki meni juuri niin kuin pitikin, tilaus laitettiin sunnuntaina sisään, tavara lähti tiistaina kohti Suomea ja oli siis perjantaina päivällä perillä. Toimitus tapahtui siis niin kuin luvattiinkin (24h sisällä lähetys ja toimitus UPS Standardilla, joka vie sen 4 päivää UPSin sivujen mukaan). Erityisesti pitää vielä kehua asiakaspalvelua light11:ssä. Kyselin UPSin tracking numeroa sähköpostitse, johon vastaus saapui tunnissa. Koskaan ei ole mistään nettikaupasta reagoitu noin nopeasti. Saatamme käyttää kyseistä kauppaa vielä uudestaankin. Tässä tilauksessa UPSikin onnistui yllättämään. Kuriiri nimittäin soitti (kyllä, ihan puhelimella) jopa 5 minuuttia ennen toimitusta. :P

[pinit]