Katselet juttuja tunnisteella "design"

Design-hammastahnaa

Bernerin kotimainen Oxygenol hammastahna on ollut markkinoilla jo pitkään ja reilu vuosi sitten se sai suunnittelukilpailun tuloksena uuden pakkauksen. Voittaja Mikko Luotosen mukaan uuden tuubin on tarkoitus tuoda arkeen luksusta ja ennen kaikkea sopia sisustukseen. Saimme vasta nyt, tänä syksynä, aikaiseksi kokeilla tuotetta.

Olemme käyttäneet vuosia Golgaten valkaisevaa hammastahnaa. Siinä on kätevä saranakorkki, joka ei pääse tippumaan lattialle. Hammaslääkärissä käydessäni kysyin, mitä hammastahnaa kannattaisi käyttää. Hammaslääkärin vastaus oli: “ihan mitä vain, kunhan se ei ole valkaisevaa”. Valkaiseva hammastahna kuluttaa kiilleettä ja lopulta vaurioittaa hampaan pintaa. Tuttu hammastahna oli siis laitettava vaihtoon.

Meitä ei Oxygenolin uudistettu pakkaus aluksi houkutellut lainkaan. Sehän on kuin se mainoksien toinen tuote, valkoinen tuubi “hammastahna” tekstillä johon sitä parempaa tuotetta verrataan. Hammastahna on asia johon on voitava luottaa ja täytyy sanoa, että tyylikkään yksinkertaisesta suunnittelusta huolimatta Oxygenolin pakkaus ei ole kovin luottamusta herättävä. Sehän ei edes lupaa mitään! :D

Ennakkoluuloista huolimatta päädyimme uutta hammastahnaa etsiessä kuitenkin kokeilemaan tuotetta ja pidimme siitä eniten. Hammastahna ei ole liian vahvaa, mutta jättää kuitenkin raikkaan ja puhtaan olon suuhun pitkäksi aikaa. Ostimme kerralla useamman tuubin. Hammastahnaa on aina oltava kaapissa vähintään kaksi avaamatonta putkiloa, ettei se vaan pääse vahingossakaan loppumaan. Mikään ei ole kamalampaa kuin se, että hammastahna on loppu.

[pinit]

Hullujen päivien loppusaldo

Tänä syksynä Stockmannin Hulluilta päiviltä tarttui mukaan pääasiassa kaikkea pientä hyödyllistä. Kosmetiikkaa, muutama ruokakirja, oliiviöljyä, suolankukkia, cantuccini-keksejä ja pari Benettonin sateenvarjoa.

Melkein jo selvisimme ulos ilman sen suurempia hankintoja. Harhailimme Hullujen päivien tungoksessa tarkoituksena lähteä testaamaan keskustaan avattu uusi kahvila, kunnes päädyimmekin huonekaluosastolle. Siinä homma lähtikin hallinnasta, bongasimme K-tuolin, emme edes muistaneet enää sen olevan tarjouksessa. Kyselimme tuolista aikamme, kiersimme koko kerroksen kerran läpi ja sitten heräteostimme sen: Harri Koskisen Woodnotesille suunnitteleman kapeamman K-tuolin, valkoisena. Woodnotesin esittelijä kyllä osasi asiansa. Kalliiksi tuli, mutta on tätä pitkään jo harkittukin. Koskaan ei vaan ole ollut ylimääräistä rahaa, ei tosin nytkään olisi ollut.

[pinit]

Uutta Iittalan Essence-sarjaan

Iittala on tuonut uuden Essence maljan / cocktail-lasin markkinoille varsin salaperäisesti. Itse huomasimme sen vasta uudesta Plaza lehdestä, vaikka Iittalan lehdistötiedotteen mukaan tuote on ollut saatavilla jo elokuun alusta alkaen. Hassua, että tämä lasi ei ole osunut silmiin, sillä melko usein kauppareissulla tulee piipahdettua astiaosastolla.

Itseäni kyllä hieman epäilyttäisi jäätelöpallon syöminen noin ohutlasisesta maljasta. Annos on näyttävän näköinen, mutta malja näyttää siltä, että lusikan hieman lipsahtaessa ei lasinsirpaleilta voida välttyä. Joka tapauksessa nämä menevät hankintalistalle. Nyt onkin hyvä aika järjestää tilaa uusille laseille keittiön kaappeihin. ;)

[pinit]