27/09/09
Työhuoneen akustiikka kuntoon
Kuten Habitare-jutun yhteydessä tuli jo mainittua oli Softenilla messujen yhteydessä voimassa houkutteleva messutarjous – 20 % alennus akustiikkapaneelien normaalihinnoista. Olimme jo aiemmin miettineet niiden hankkimista kaikuvan työhuoneemme akustoimiseksi. Toinen vaihtoehtomme eli Offectin Soundwave Swell (Teppo Asikainen / Valvomo) putosi lopulta pois sekä kokonsa, että huonon saatavuutensa takia.
Kävimme pari viikkoa sitten kyselemässä Musiikin.com‘ista paneeleista ja päädyimme tilaamaan 10 kpl luonnonvalkoisia Soften S1e -paneeleita. E-kirjain tarkoittaa, että paneeleissa on vaimennuskerrointa parantava akustinen täyte perusmallin pelkän huovan lisäksi. Noin viikon kuluttua paketti oli noudettavissa ja tänään lopulta sitten kiinnitimme paneelit seinään. Teimme kiinnityksen tarranauhan avulla huolimatta siitä, että pois otettaessa seinään saattaa jäädä jälki. Ruuveilla kiinnittäessä jää myös jälki, joten tasoittamiselta ja uudelleenmaalaukselta ei voi kuitenkaan välttyä.
Ero huoneen akustiikassa on todella huomattava. Tärykaiku on täysin poissa, mutta huoneesta ei kuitenkaan tullut liian “kuiva”, asia johon olimme varautuneet siten, että ottaisimme osan paneelien vanutäytteistä pois. Hienoa, että taas pari vuotta vuodesohvasta eroon hankkiutumisen jälkeen työhuoneessamme voi kuunnella musiikkia – kunnolla.
[pinit]26/09/09
Nyt on paljon tilaa mapeille ja papereille
Aika kauan siinä meni, mutta tänään vihdoin saimme työhuoneen kaapin valmiiksi. Kaapin päälle tuleva taso odotti vielä ponnahdussalpojen asentamista ennen kiinnitystään ja kun tänään haimme salvat Hokolalta Hakaniemestä niin pääsimme kiinnittämään myös tason paikoilleen.
Taso on tehty 19 mm paksusta MDF-levystä, jonka sahautimme määrämittoihin Bauhausissa. Hioimme ja maalasimme sen telalla useaan kertaan kunnes pinnasta tuli riittävän tasainen. Valitettavasti aivan ruiskumaalattujen ovien veroinen siitä ei tullut. Maalina käytimme Sadolinin hieman okraan taittavaan valkoiseen sävytettyä puolihimmeää kalustemaalia.
Nyt vaan ei puutu enää kuin innostus siirtää muualla “evakossa” olevat tavarat paikoilleen.
[pinit]13/09/09
Habitare ’09
Kävimme Habitaressa jo torstaina, eikä siellä ollut mitään kovin uutta eikä ihmeellistä. Kuviakin tuli otettua aika vähän. Tästä huolimatta saimme kuitenkin sen mitä halusimme. Tahdoimme nimittäin nähdä Softenin akustiikkapaneelit ihan omin silmin. Ne vaikuttivat oikein hyviltä ja messutarjouskin oli mainio. Nyt pitäisi jostain keksiä rahat, jotta pääsemme hyödyntämään hyvää tarjousta.
Toinen mukava asia oli se, että näimme viimeinkin Kenwoodin K-Mix yleiskoneen. Suomessa se ehdittiin vetää pois kaupoista, juuri kun kiinnostuimme siitä. Maahantuojan mukaan se olisi ehkä palaamassa markkinoille. K-Mixissä on kuitenkin pari epäilyttävää asiaa – itse laitteen ja lisäosien saatavuus sekä vatkainosien herkkä pinnoite.
Meistä tuntui, että Habitare ’09 oli aikaisempaa enemmän suunnattu isoille massoille. Yritysten edustajia ei kuitenkaan näyttänyt kiinnostavan muut kuin ammattilaisasiakkaat. Onneksi muutamia poikkeuksia löytyi. Softenilla saimme hyvää palvelua sekä Magisson edustajat erottautuivat aktiivisuudellaan. Olisimme jopa saaneet vaihtaa rikkinäisen tiskirätti-telineemme uuteen versioon, mutta kotona harmiksemme huomasimme heittäneemme sen jo menemään.
Skannon lähettämä VIP-kutsukin unohtui kotiin, joten emme voineet käydä virkistäytymässä pienten herkkupalojen äärelle, kuten kutsussa oli luvattu. Tosin eipä olisi ollut aikaakaan. Skannolle kuitenkin pisteet yhdestä hienoimmista messuosastoista.
[pinit]









