Katselet juttuja tunnisteella "design"

Tempur-unia

Meidän kotiin on ostettu monia tyynyjä vuosien varrella, mutta mikään niistä ei ole osoittautunut hyväksi. Olen pitkään harkinnut Tempur-tyynyn hankkimista, mutta vähän kummallinen muotoilu ja materiaali sekä suhteellisen korkea hinta ovat jarruttaneet hankintapäätöstä. Stockmannin helmikuun alennukset lopulta ratkaisivat pelin. Nyt Tempur on ollut minulla jo kuukauden käytössä ja niskakivut ovat vähentyneet huomattavasti. Taitaa se toimia kuitenkin.

Tempur-tyynyn kanssa on kuitenkin pitänyt opetella nukkumaan hieman eri tavalla. Pää pitää tosiaan olla sille tarkoitetussa paikassa, muuten tyyny ei oikein toimi. Mutta onneksi oikean nukkumisasennon oppii aika nopeasti. Se taitaakin olla tyynyn muodon ideana, että nukkuu “oikeassa” asennossa.

Kaupassa kokeilemalla ei oikein saanut tuntumaa siihen onko tyynyllä hyvä nukkua vai ei, mutta onneksi tuli lopulta otettua riski. Suosittelen kyllä muitakin kokeilemaan – varsinkin, jos kärsii niskakivuista. Sänkynä meillä on futon, joten en oikein osaa arvioida miten tyyny toimisi pehmeämmän patjan kanssa.

[pinit]

Unelmien koti – portaikko

Inspiraatio tähän kirjoitukseen tuli Emman blogista, jossa oli esitelty upealla eleettömällä portaikolla varustettu Pariisilaisasunto. Pari kuvaa Ranskalaisen Ecole suunnittelutoimiston toteuttamasta upeasta kaksikerroksisesta kerrostaloasunnosta yläpuolella.

Meidänkin unelmien kodissa on kaksi kerrosta, tuosta asunnosta poiketen kuitenkin edellisten juttujen mukaisesti betonisessa erillistalossa meren rannalla. :) Sijoittaisimme makuuhuoneet yläkertaan, jotta tietty yksityisyys säilyisi.

Lue lisää…

[pinit]

Verhojuttuja

Asunnossamme ei ole lainkaan verhoja, pelkät ikkunoihin integroidut sälekaihtimet ovat riittäneet tarpeisiimme oikein hyvin. Emme oikeastaan ole lainkaan verhoihmisiä. Nyt olemme kuitenkin alkaneet tosissaan suunnittelemaan verhojen hankintaa sekä makuu- että työhuoneeseemme.

Makuuhuoneessa päätyseinällä on pitkä lähes koko seinän mittainen patteri ja sen yllä ikkuna, kuten yllä olevasta kuvasta näkeekin. Huone on pieni eikä päätyseinälle voi keksiä mitään käyttöä. Nykyisestä tilanteesta tulee kuitenkin hieman rikkonainen olo, seinä kaipaisi jotain yhtenäistävää.

Työhuoneessamme on lähes makuuhuonetta vastaava tilanne. Päätyseinällä on patteri ja ikkuna. Ne on molemmat tosin sijoitettu aivan huoneen oikeaan laitaan, joten loppuseinälle voisi periaatteessa löytyäkin käyttöä. Emme kuitenkaan halua työhuoneeseemme enempää kalusteita. Nykyinen tilanne on siis makuuhuoneen tavoin rikkonainen. Olemme aiemmin suunnitelleet poistavamme nykyisen verhokiskon suojineen ja hankkivamme tilaan pystylamelliverhot. (Kuva on muuten otettu aamuruskon aikaan ja on siksi vähän poikkeava sävyiltään.)

Lue lisää…

[pinit]